Hadise, Harbiye konserindeki sıra dışı sahne performansıyla bir kez daha gündemin tam ortasında yer aldı. Özellikle yatak ve sandalye koreografileri, sosyal medyada adeta fırtına etkisi yarattı. Kimi kullanıcılar performansa övgüler yağdırırken, kimileri ise bu sahne şovunu estetikten uzak ve gereksiz buldu. Tartışma o kadar büyüdü ki, Nükhet Duru ile Attila Atasoy arasında da gerilimli bir polemiğe yol açtı. Tüm bu gündem arasında dikkat çeken bir yorum ise eski “Hepsi” grubunun üyesi, sanatçı Gülçin Ergül’den geldi.
“Pop Müziğin Normları Var Ama…”

Sosyal medya hesabı üzerinden uzun bir açıklama yapan Gülçin Ergül, sahnedeki koreografinin hem sanatsal hem de toplumsal boyutlarını değerlendirdi. Pop müziğin doğası gereği gösterişli sahne şovlarının olağan olduğunu vurgulayan Ergül, bu gösterilerin estetik kaygılarla ve eğlence amacıyla yapıldığını belirtti. Ona göre popüler sahne performanslarında sanat değil, görsellik ve seyirciyle etkileşim ön plandadır. Ancak bu noktada bir uyarıda da bulundu: “Eğer estetik yoksa ve sadece sansasyon hedefleniyorsa, bu uzun vadede negatif etkileşim yaratır ve sanatçının itibarını zedeler.”
Sosyal Medyada Gündem Olmak Başarı mı?
Hadise’nin sahne şovunun arkasında bilinçli bir PR stratejisi olabileceğini ima eden Ergül, “Konuşulmak istendiyse başarılı bir iş oldu. Ancak her etkileşim, başarı anlamına gelmez” diyerek sosyal medyadaki olumsuz yorumların bir parçası olmaktan rahatsızlık duyduğunu ifade etti. Zorbalığa varan yorumların hiçbir zaman kabul edilemeyeceğini de ekledi.
Özellikle dijital çağda artık çoğu etkileşimin negatif duygular üzerinden şekillendiğini söyleyen Ergül, bu durumun profesyonelce yönetilmesi gerektiğine dikkat çekti.

“Sahne Planlaması Başarısızdı”

Ergül’ün en dikkat çeken yorumlarından biri ise sahnedeki koreografinin şarkıcının performansını engelleyecek düzeyde olmasıydı. Şarkı söylerken bedenin duruşunun büyük önem taşıdığını belirten Ergül, “Bu koreografi postür açısından oldukça sorunluydu. Ses performansını baştan sınırlandırdı” dedi. Ona göre şarkıcının sesi ön planda olmalı ve sahne düzeni bunu desteklemelidir.

Playback yapılabileceğini, bunun da bir tercih olduğunu belirten Ergül, ses performansının teknik açıdan en iyi şekilde yansıtılması gerektiğini vurguladı. Ancak bu performans, fiziksel olarak buna imkan tanımadığı için bir hayal kırıklığı yaşattı.
“Empati En Büyük Güç”

Son olarak, Gülçin Ergül, Hadise’nin bu kadar uzun süre boyunca sektörde var olabilmesini “psikolojik dayanıklılık” olarak yorumladı. Ona göre sahneye koyulan her gösteri elbette yorumlanabilir, eleştirilebilir. Ancak bu eleştirilerin yıkıcı değil, yapıcı ve profesyonel bir dille yapılması gerekir. “Herkesin savaş verdiği bir dünyada biraz empati çok şeyi değiştirir” sözleriyle, sanat dünyasına ve izleyiciye anlamlı bir mesaj bıraktı.